میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

سریال «پایتخت ۷» ساخته می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۷۳۳۸۸
  • ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
  • ۳
سریال «پایتخت ۷» ساخته می‌شود؟
آخرین صحبت درباره سریال پایتخت به روز‌های گذشته بازمی‌گردد که طی آن، مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما از قول قائم‌مقام رئیس سازمان عنوان کرد که به دلیل نزدیک بودن به واقعیت زندگی مردم، دلمان می‌خواهد این سریال ادامه پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روزها، تلویزیون، اقبال گسترده سالیان گذشته خود را ندارد و این حقیقت، چیزی نیست که از چشم مدیران رده بالای سازمان پنهان مانده باشد. آن‌ها در صحبت‌هایشان، گا‌ها به شکلی غیرمستقیم به این حقیقت اشاره می‌کنند و از سوی دیگر، در این تکاپو هستند که محبوبیت و اقبال عمومی این رسانه را بازگردانده و مرجعیت اصلی و حقیقی خود را پیدا کنند.

مدیران رده‌بالای تلویزیون بار‌ها اعلام کرده‌اند که گوش شنوایی برای شنیدن راهکار‌ها دارند و از پیشنهاد‌های سازنده استقبال می‌کنند؛ بنابراین با اصل قرار دادن این موضوع، یک پیشنهاد را برای مدیران تلویزیون مطرح می‌کنیم.

قطعا یکی از راهکار‌های بازگرداندن مخاطبان انبوه، توجه به برند‌هایی است که در طول سال‌ها، اطمینان مخاطب را جلب کرده و نزد آن‌ها محبوب شده‌اند. یکی از این برندها، سریال پایتخت است که طی ۶ فصل ساخته شد و در مدت زمانی کوتاه، توانست به محبوبیتی دست یابد که بسیاری از رکورد‌های چندین دهه‌ای سازمان را جابه‌جا نماید.

حال تولید این سریال، چندسالی است که متوقف شده و هیچ دلیلی هم برای آن ذکر نشده است. مسئولان رده بالای تلویزیون، همواره از ساخت فصل جدید سریال استقبال کرده‌اند، اما مشکل کجاست که فصل هفتم این سریال محبوب، جلوی دوربین نمی‌رود؟

آخرین صحبت درباره سریال پایتخت به روز‌های گذشته بازمی‌گردد که طی آن، مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما از قول قائم‌مقام رئیس سازمان عنوان کرد که پایتخت، به دلیل نزدیک بودن به واقعیت زندگی مردم، الگوی فیلمنامه‌نویسی است و ما دلمان می‌خواهد این سریال ادامه پیدا کند.

اسدی‌زاده در عین حال تصریح کرد که هنوز گروه نگارش سریال پایتخت، پیش من نیامده‌اند تا درباره ادامه داستان صحبت کنیم.

به هر حال، تلویزیون مدتی است که با فشار گسترده‌ای از سوی مردم مبنی بر تولید فصل هفتم سریال پایتخت مواجه شده است. فشاری که سبب شده تا مردم در شبکه‌های مجازی و خبرنگاران از مدیران این رسانه، درباره آینده این سریال سوالاتی داشته باشند بنابراین در شرایط موجود، باید راهکاری اندیشید تا اولا: با ارائه یک درخواست، مقدمات تولید پرمخاطب‌ترین سریال یک دهه اخیر تلویزیون فراهم شده و ثانیا: در صورت وفاق در میان مدیران سازمان مبنی بر عدم‌تولید این سریال، زمینه انتقال فرآیند تولیداتی این سریال به شبکه نمایش خانگی فراهم شود تا این سریال بتواند در مدیومی جدید، به مخاطبان انبوه خود عرضه شود.

نوروز سال ۱۴۰۳ نیز با ماه مبارک رمضان تلاقی پیدا کرده است و این مناسبت، اهمیت یک برنامه‌ریزی مدون را برای این آنتن طلایی، بیشتر کرده است. این یک خواست حداکثری است که فصل هفتم پایتخت به نوروز ۱۴۰۳ برسد؛ خواستی که با چراغ سبز و امیدآفرینی مدیران رده بالای تلویزیون، اکنون بسیار پررنگ شده است.

منبع: آفتاب نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
0
0
خواهش میکنم ساخته بشه..من بارها تکرار فصل‌های گذشته رو دیدم بازم ببینم برام تازگی داره..عالیه پایتخت عالی
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
0
0
با سلام. امیدوارم فصل هفتم ساخته بشه. با تشکر از آقای مقدم عزیز.
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
خداکنه ساخته بشه امید ما ایرانی ها به یاد خاطرات گذشته با این سریال واقعا ایران رو آروم میکنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->